יום ראשון, 15 בינואר 2012

סטטוסים לפייסבוק כצורת חיים



סטטוסים לפייסבוק הם תופעה נפוצה בעולם המדיה החברתית. מדובר על כתיבת שורה המתארת את מצב רוחו של הגולש ומשקף את ה"אני"
האמיתי של הגולש באותו הרגע. אפשר להגיד שפייסבוק ורשתות חברתיות שונות תפסו את המקום של הבלוגים, מבחינת ביטוי אישי ברשת.

בפייסבוק לא רק שאפשר לכתוב סטטוסים לפייסבוק עם מגוון רגשות, אלא גם להעלות תמונות, סרטוני וידאו או כל דבר אחר שאנו רוצים לשתף עם העולם. אפשר גם לפתוח דיונים מעניינים, לקרוא לפעולה, לפרסם עסק מול קהל לקוחות רלוונטי, וגם פשוט להביע את עצמנו ולגרום לאחרים לחייך כשהם רואים את הסטטוסים שלנו...

אתרים המאגדים סטטוסים לפייסבוק

ישנם אתרים שמאגדים בתוכם מגוון רחב של סטטוסים לפייסבוק בנושאים שונים- כמו סטטוסים מצחיקים לפייסבוק, סטטוסים חכמים לפייסבוק ואף תמונות מצחיקות בהם אפשר להשתמש בפוסטים בפייסבוק...
אתרים אלה הוקמו לאחר ביקוש רחב מצד קהל הגולשים הישראלי בפייסבוק שרוצה כל הזמן למצוא את החידושים ואת המשפטים המיוחדים והחדשים ביותר, כדי שיוכלו גם הם לפרסם אותם כסטטוסים לפייסבוק ולקבל את המחמאות על סטטוסים מקוריים וחדשניים.


אותם אתרים הם השימושיים והכיפיים ביותר לנערים הגולשים בפייסבוק, וככל שעובר הזמן גדל הביקוש אליהם. סטטוסים לפייסבוק ייחודיים שיכולים להצחיק ולשעשע הם מצרך נדיר היום ברחבי האינטרנט!

ישראלים וסטטוסים לפייסבוק

לפי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, הגולש הממוצע בפייסבוק בישראל מבלה יותר משעתיים ביום באתר- אין כמו לכתוב סטטוסים לפייסבוק בכל מיני מצבים אליהם אנחנו מגיעים.
גולשים ישראלים אוהבים לתאר את מה שהם מרגישים, איפה שהם נמצאים ומה שהם עושים, או לעדכן על מצב כלשהו אליו נקלעו... לשם כך נוצרו סטטוסים לפייסבוק, בעזרתם ניתן לשתף את החברים שלנו, לעדכן אותם או אפילו לקרוא לעזרה או לעצה!

כבר מס' פעמים שאני רואה סטטוסים כמו "נתקעתי בשירותים!",  "מה עושים עם הבוס הזה?", "שביזות יום א'" ... ועוד רבים ושונים הקשורים להווי של הישראלים.
סטטוסים לפייסבוק שינו את העולם שלנו, במקום להסתבך עם כתיבת בלוג שאף אחד ממילא לא יראה, אנו כותבים סטטוסים בפייסבוק שאותם רואים בדיוק מי שאנחנו רוצים שיראו, כך אנחנו יכולים לקבל חשיפה והכרה גדולה יותר. אנשים מבינים יותר מי אנחנו ומה הדעות שלנו.

פרטיות וסטטוסים לפייסבוק

רבים מהישראלים נוטים לזלזל בעובדה שאנשים שלא אמורים לצפות יכולים לצפות בסטטוסים לפייסבוק שהם מפרסמים. זה יכול להיות חיילים המשרתים בתפקיד סודי ומוציאים מידע מסווג בתוך סטטוסים לפייסבוק- ופוגעים בביטחון המדינה ואף מקבלים עונשים כבדים. זה יכול להיות עובדים שמוציאים שם רע לחברה שלהם או לבוס שלהם- ומפוטרים לאחר שומע על כך ממישהו אחר או רואה זאת בעצמו.

נושא הפרטיות של הפייסבוק הוא נושא מאוד מורכב, צריך להבין שהפייסבוק הוא לא מקום פרטי ולא מקום מוגן, וכל אחד באשר הוא יכול לקבל גישה אל התוכן שאתם מציגים בסטטוסים לפייסבוק או בתגובות. ישנה אפשרות לשפר את הפרטיות בפייסבוק בעזרת שינוי ההגדרות – כך רק החברים שלכם יוכלו לראות את התמונות שלכם, את הסטטוסים לפייסבוק שלכם ואת כל מה שאתם כותבים- אף זר לא יוכל לראות זאת. לכן אם אתם בתפקיד סודי או מסווג ולא רוצים שיעקבו אחריכם- ניתן לעשות זאת, אך זכרו כי גם אם שיניתם את הפרטיות ואתם חושבים כי אתם מוגנים לחלוטין- עדיין לא הייתי מפרסם סטטוסים פוגעניים/סטטוסים עם מידע סודי או סטטוסים בעלי אופי של הסתה כלפי מישהו.

לאחרונה נעצר גולש שהודה כי איים והסית לרצח יאיר לפיד בדף האוהדים שלו בפייסבוק. אותו גולש יועמד לדין, וכפי שאתם רואים, כתיבת סטטוסים לפייסבוק בעלי אופי מסית או הרסני יכולים לגרום למעצר- כמו כל דבר אחר.
הישמרו מהדברים הללו – גלשו גלישה בטוחה!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה