יום שני, 16 בינואר 2012

ההשפעה של סטטוסים לפייסבוק והטיים-ליין החדש


סטטוסים לפייסבוק הם כבר מזמן לא רק סטטוסים... הם משפטים שאנשים כותבים כדי להביע את המחשבות והרגשות שלהם באותו הרגע. הם משפטים שבעלי מקצוע או בעלי עסקים כותבים כדי להגיע לקהל לקוחות, הם משפטים שאנשים מהפכנים כותבים כדי להתאגד עם אנשים שחושבים כמותם... ויש עוד הרבה מאוד דוגמאות ושימושים לסטטוסים לפייסבוק.

איך סטטוסים לפייסבוק יכולים להשפיע עלינו?

ההשפעות של סטטוסים לפייסבוק יכולות להיות שונות. אם אני גולש שקורא סטטוסים מצחיקים לפייסבוק, זה יכול להצחיק אותי וכן לשפר את מצב רוחי. לעומת זאת, אם אני קורא סטטוסים מדכאים, עצובים או מתלוננים- זה יכול להשפיע עלי לרעה ולהכניס בי את הדיכאון והעצב...

אם אני קורא סטטוסים מתחכמים וייחודיים- זה יכול לשנות לי את דרכי החשיבה והתפיסה שלי. ואם אני קורא סטטוסים סרקסטים, אני עלול לצחוק או להיגעל... תלוי בסוג האדם שאני.

סטטוסים לפייסבוק נועדו להכניס באחרים את מצב הרוח בו הכותב נמצא... הסטטוסים נולדו במטרה לגרום לאנשים לשתף ולהביע את עצמם כמה שיותר. הרעיון של מארק צוקרברג, הוגה פייסבוק, הוא לתת לאנשים להתבטא בקלות יתר ברשת החברתית שלו, כדי שלא יצטרכו להסתובב סביב האינטרנט, להקים בלוגים, לדבר בכל מיני תוכנות מעצבנות... פייסבוק לוקח את כל זה ומאגד אותו בתוך האתר- אפשר לכתוב סטטוסים, אפשר לדבר עם חברים בצ'אט, אפשר להעלות תמונות שקשורות אלינו, אפשר להעלות סרטונים...

סטטוסים לפייסבוק והטיים-ליין החדש

אפשר לעצב את הטיים-ליין שלנו! הטיים-ליין היא המצאה חדשה של הנהלת הפייסבוק שאמורה להחליף את הפרופיל האישי שלנו. הטיים-ליין הוא "ציר הזמן" שלנו, שבו אנחנו יכולים לערוך כל דבר כמו תמונות, סרטונים, סטטוסים לפייסבוק, דברים שאמרו לנו, מקומות שהיינו בהם, מפות וכל דבר שעולה על רוחנו שמייצג את האישיות שלנו...

הרצון של צוקרברג ושותפיו הוא שאנו נתעד את חיינו משנה לשנה עם תמונות,מכתבים,סרטונים וכד', ולאחר מכן נוכל לחזור אחורה ולהיזכר בכל החוויות שלנו...  לכן הטיים-ליין בנוי בצורת ציר זמן שמתחיל ב-0, מתי שנולדנו, ומגיע עד היום הזה שבו אנו חיים... ניתן למלא אותו בכל תמונה שנרצה, מהילדות, מהגן, מבית הספר.. זה יכול להיות נכס בשבילנו, מן אלבום תמונות ענק של החיים שלנו...

בהחלט יהיה נחמד לחזור אל העבר ולגלות את עולמנו לפני 10 שנים... לראות מה עשינו, מה אכלנו, איפה טיילנו ועם מי היינו.. להיזכר בחוויות הטובות , או אפילו הרעות- ולדעת שהם מאחורינו.

הטיים-ליין הוא עוד המצאה גאונית פרי מוחו של צוקרברג והמנהלים של פייסבוק שרוצים רק בטובת הגולש. לכן, הם משתפרים משנה לשנה, מכניסים עוד ועוד אטרקציות לפייסבוק, עוד ועוד אפשרויות, וככל שהעולם מתקדם, הטכנולוגיה מתקדמת, פייסבוק מוצא את עצמו לא רק עומד בקצב- אלא מכתיב את הקצב! אין ספק שהפייסבוק הוא אתר שמתעדכן בצורה מדהימה ומגמיש את עצמו לפי הצרכים של הגולשים... זה הסוד הגדול של מארק- לתת לגולשים להביע את עצמם בדרכים הכי טובות ומעניינות שיש.

ואיך סטטוסים לפייסבוק קשורים? לפעמים אנחנו נרצה לזכור סטטוסים לפייסבוק שכתבנו לפני שנים... או סטטוסים אחרים שחברים כתבו ואנחנו הגבנו עליהם- בשביל זה יש טיים-ליין. הטיים-ליין אמנם במיוחד בשביל תמונות וסרטונים, אבל גם בשביל סטטוסים לפייסבוק ופוסטים שונים..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה