יום ראשון, 15 בינואר 2012

סטוסים לפייסבוק - לכל גיל?


רובנו חוטאים לחשוב שרק ילדים קטנים או מקסימום נערים משתמשים בפייסבוק ובסטטוסים לפייסבוק, אבל אין טעות קריטית מזאת. למעשה, רוב מוחלט של משתמשי הפייסבוק בעולם הם בגילאי 23-40, בישראל הטווח העיקרי הוא 18-34 כפי שאפשר לראות בתמונה משמאל... וכן- רובם משתמשים בסטטוסים לפייסבוק על בסיס יומיומי. נתון מדהים הוא שלמרבית מה שחושבים רק 9% מהישראלים שגולשים בפייסבוק הם ילדים בגילאי 16-17... פייסבוק זה לילדים חשבנו?

כתיבת סטטוסים לפייסבוק אינו אקט של צעירים בלבד, נהפוך הוא. מיטב הצעירים אינם יודעים לכתוב סטטוסים לפייסבוק כמו שצריך, הם כותבים עם שגיאות רבות מה שמעיד על חוסר מוכנותם, אך ככל שהם כותבים יותר ויותר כך משתפרים, אם זה בכתיבה, אם זה בהבעה עצמית.

לכן אפשר להגיד שכתיבת סטטוסים לפייסבוק אכן עוזרת להתפתחות האישית של הגולש. בהחלט. כשלקחתי את אחד מהחברים שלי והסתכלתי על הסטטוסים לפייסבוק שכתב בעבר, לפני מספר שנים, והסטטוסים שכתב עכשיו- ראיתי שהוא התבגר משמעותית. היום הוא מבטא את עצמו בכתב בצורה מרשימה יותר, אין ספק. הוא גם נמנע מלכתוב כל מיני פרטים אישיים שלא מומלץ לכתוב בפייסבוק, הוא מבין את הכוח שיש לפייסבוק להעביר מידע עליו לאחרים, ולכן הוא נזהר ונשמר לא להכניס שום תוכן שקשור לעבודה שלו או ליחסים עם הבוס...


סטטוסים לפייסבוק טרנד עולמי או ישראלי בלבד?

אם בוחנים את השימוש בסטטוסים לפייסבוק בישראל לעומת העולם, אפשר לראות מגמה בלתי נתפסת- הגולש הישראלי הממוצע כותב פי 3 יותר סטטוסים מכל גולש אחר בעולם!
ישראלים אוהבים להביע את מה שהם מרגישים וחושבים באותו הרגע, גם אם זה הדבר הכי טיפשי ולא מועיל בעולם- הם יכתבו... החוצפה הישראלית, אין כמותה בעולם.

אתם מכירים את זה? אתם בחו"ל בעיירה ציורית בצ'כיה השקטה... שומעים רק ציפורים מצייצות ופסטורליה מרחפת באוויר, פתאום "מוטי!! שכחת את התיק בחדר! תביא לי על הדרך את המפתחות של הרכב! נעשה פה קצת בלאגן!!" – ישראלים, אין כמותם. עד שיש קצת שקט באיזשהו מקום בעולם, פסטורליה, כיף אמיתי, חייבים לבוא ולהרוס :)

כך בדיוק זה גם בפייסבוק, ישראלים אוהבים להישמע!! ולכן הם כותבים סטטוסים לפייסבוק הכי הרבה בעולם (זה יכול להגיע ל20 סטטוסים ביום...), אין הגבלה. אם באותו יום משעמם לצחי, הוא יפציץ את הפייסבוק בסטטוסים לפייסבוק, יכתוב סטטוסים מצחיקים, מתחכמים או כל דבר אחר...

לפיכך אפשר להגיד שרק הישראלים מנצלים כמו שצריך את ה"במה" שהפייסבוק נותן, במה לביטוי עצמי ולכתיבת עשרות סטטוסים ביום...


סטטוסים לפייסבוק ב2012- על סוף העולם

לאחרונה שמתי לב כי יותר ויותר ישראלים כותבים סטטוסים על... סוף העולם, שאמור כביכול להתרחש השנה... אני לא יודע מה גורם לאותם אנשים להאמין בכך, אני אישית לא מאמין בזה, אבל אני חייב להגיד שסטטוסים כאלה ממש לא מעודדים! למעשה, הם מפחידים ומייצרים פחד מתמשך אצל ישראלים רבים וגורמים לנו הישראלים לפחד... כמו שעושה התקשורת- תכניות כמו "כלבוטק" או "אמנון לוי" רוצים כמה שיותר רייטינג, ולכן הן מפחידות אותנו ונותנות לנו "דברים מדהימים" שקרו, גם בזה אני לא מאמין.. יש כאלה שרואים בזה מציאות, האמת היא שהמקרים האלה הם 1 ל-1000000, והם קורים בין היתר כי יש המון אנשים תמימים בעולם.

בעניין הסטטוסים לפייסבוק, אני מקווה שאף אחד לא יתייחס ברצינות לאותם הסטטוסים המבשרים על קיצו של העולם, בינתים עוד מוקדם לדבר על זה. במיוחד מוקדם להלחיץ אחרים, אז אנא שיקלו את מילותיכם שאתם כותבים סטטוסים חדשים... חשבו גם על הצד השני שקורא ומושפע מהם.

שיהיה המשך יום נעים- עם המון סטטוסים לפייסבוק :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה